REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných
obchodných podmienok.
Tento reklamačný poriadok upravuje postup predávajúceho, ktorým je
Vydavateľstvo DON BOSCO, so sídlom Miletičova 7, 821 08 Bratislava (ďalej
len „predávajúci“) a kupujúceho pri uplatňovaní práv vyplývajúcich
zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na základe kúpnej
zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim na diaľku (ďalej len ako
„kúpna zmluva“) prostredníctvom elektronického obchodu na stránke www.donbosco.sk a práva a povinnosti
kupujúceho a predávajúceho s tým súvisiace.
Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že
sa oboznámil s reklamačným poriadkom predávajúceho a bezvýhradne s ním
súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky predávajúcemu sa
reklamačný poriadok stáva pre kupujúceho záväzným.
1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený
u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
2. V prípade, ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na
kupujúceho, predávajúci si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo
reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle §151a a nasl.
Občianskeho zákonníka.
3. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), na
všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je
pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane
spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak
kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného
zákonníka a záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť
dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od
predávajúceho, ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho
prevzatia.
4. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzicky
neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne
poškodená alebo narušená uvoľnením lepiacich pások alebo iným spôsobom
nevylučujúcim možnosť neoprávneného vniknutia do zásielky a úbytku
množstva, je kupujúci povinný požadovať od vydávajúceho pracovníka
Slovenskej pošty, a. s., resp. pracovníka kuriérskej spoločnosti kontrolu
hmotnosti zásielky alebo zásielku neprevziať a najneskôr do 24 hodín
o tomto informovať predávajúceho. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek
evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci neuzná prípadné neskoršie
reklamácie z tohto dôvodu.
5. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
a) k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným
kupujúcim,
b) nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený
v návode na používanie,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
d) zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
e) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
f) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi
alebo iným porušením záručných podmienok,
g) vady, ktoré vznikli vplyvom vyššej moci, napríklad pri živelnej
pohrome.
h) vady spôsobené bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené
používaním tovaru. Kratšia životnosť tým nemožno považovať za vadu a
nedá sa reklamovať.
6. Kupujúci si môže uplatniť reklamáciu osobne na adrese Vydavateľstvo
DON BOSCO, Miletičova 7, Bratislava v pracovných dňoch od 9:00 do 16:00
alebo odoslaním reklamovaného tovaru spolu s reklamačným listom poštou na
adresu predávajúceho Vydavateľstvo DON BOSCO, Miletičova 7, 821
08 Bratislava. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe
(faktúru) a popis vady. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy
nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene,
prípadne ako poistenú zásielku. Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne
písomne poštou alebo osobne, nie formou e-mailu.
7. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie
o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia
reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie
o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
8. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie sa vybaví reklamácia ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma
kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za
tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový (§18 odsek 4 Zákona
o ochrane spotrebiteľa).
9. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a) pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená
bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje
predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto opravy vady výmenu chybnej
veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy
namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti,
b) ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby
sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na
výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre
väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné
vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru,
c) reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie
odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny
tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené
zamietnutie.
10. Kontakt Vydavateľstvo DON BOSCO, Miletičova 7, 821 08 Bratislava,
e-mail: reklamacie@donbosco.sk.
11. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť
reklamačný poriadok. Zmeny alebo doplnky tohto reklamačného poriadku
vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na www.donbosco.sk.